BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, March 19, 2009

to be a better man..

On the authority of an-Nawwas ibn Sam’an (may Allah be pleased with him) that the Prophet (may the blessings and peace of Allah be upon him) said:

Righteousness is good morality, and wrongdoing is that which wavers in your soul and which you dislike people finding out about.

It was related by Muslim.

On the authority of Wabisa ibn Ma’bad (may Allah be pleased with him), who said:

I came to the Messenger of Allah (may the blessings and peace of Allah be upon him) and he said: You have come to ask about righteousness? I said: Yes. He said: Consult your heart. Righteousness is that about which the soul feels tranquil and the heart feels tranquil, and wrongdoing is that which wavers in the soul and moves to and fro in the breast even though people again and again have given you their legal opinion (in its favour).

A good Hadith which we have transmitted from two Musnads of the two Imams, Ahmad ibn Hanbal and ad-Darimi, with a good chain of authorities.


Kadang-kadang kita sedar dan kita tahu kita sedang buat kesilapan, tapi kita tetap lakukan. Apa yang lebih buruk bila kita tak menyesal langsung tentang perkara yang kita dah buat tu. Aku pun manusia biasa. Selalu wat silap. Khilaf dalam percaturan yang aku lakukan. Tapi bila aku cuba betulkan, keadaan jadi lebih buruk.

Sekarang aku dah tak pikirkan sangat apa yang da berlaku. Banyak sangat perkara yang masuk dalam fikiran sampai tak tau yang mana patut didahulukan. Mungkin apa yang aku tulis ni terlalu umum dan sesape yang membaca akan jadi tak paham atau keliru. Tapi sekurang-kurangnya aku harap korang dapat tangkap pe yang aku nak sampaikan. Cubalah jadikan diri kita seseorang yang lebih baik setiap hari.


0 comments: