BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, October 9, 2010

Doakan Saya...

Salam semua...

Alhamdulillah terbuka juga hati saya tuk menulis semula setelah sekian lamanya tak menjenguk blog ni..

Hati berbaur. Nak bercerita tapi sedang mencari punca..hati saya belum lepas sepenuhnya.
Saya nak berbicara tapi tak tersusun bait-bait kata. Seringkali terjadi, lain di hati lain pula yang keluar dari bibir. Hati mengeluh lagi selepas itu.."Kenapa? Kenapa bila saat-saat genting saya tak boleh berbicara?" Ada hikmahnya... saya yang tak tahu...

2-3 minggu kebelakangan ni, adalah waktu-waktu "hebat" dalam hidup saya. Pengalaman yang baru..rasanya masam-masam manis..kadang-kadang ada tergigit bahagian yang pahit. Bila da sampai ke kerongkong, saya terpaksa telan juga. Dalam tempoh masa ini, saya telah melukakan hati orang, saya telah dikelilingi oleh orang-orang yang banyak membantu, saya telah terlalu banyak meminta pertolongan..terutamanya dari Allah. Tak lekang bibir dan hati saya minta hati sentiasa tenang walau saya tak tahu apa yang bakal saya lalui setiap minit yang akan datang.

Saya sudah menangis semahunya. Banyak bahu dan telinga yang saya pinjam untuk mengurangkan keluh-kesah hati saya. Saya tak kesal, saya tak marahkan sesiapa. Segala puji bagi Allah. Bergenang air mata saya ketika menulis blog ni. Terima kasih Allah. Saya dapat sedikit kasih sayangNya. Alhamdulillah. Saya tak ada perkataan lain lagi nak ucapkan.

Sebelum perkara ni terjadi saya ada membaca beberapa buku dan artikel. Antara kata-kata yang sangat saya ingat, "Bersangka baiklah pada Allah, Allah akan jadi seperti mana yang kamu sangkakan. Jika kamu bersangka buruk, maka buruklah yang kamu dapat. jika kamu bersangka baik, maka itulah yang akan terjadi."

Kepada hamba Allah yang saya lukai hatinya, dengarlah ucapan saya saya tak mampu tuk ucapkan sendiri didepannya. "Segala apa yang terjadi terlalu indah tuk dikenang, dicerita dan disimpan. Saya terima apa yang terjadi. Maafkan saya jika keadaan sekarang jadi kerana saya. Bukan ini penghujung yang saya mahukan juga. Sama-sama doakan yang terbaik. Ingatlah, tak ada satu perkataan sesal pun dari saya. Maafkan saya..."

Seringkali dalam hidup kita akan lakukan kesilapan. Saya sedang cuba baiki diri saya. Kepada sesiapa yang terbaca blog ni, doakanlah saya. Semoga Allah membalas kebaikannya pada kamu semua nanti. Saya mohon hati saya dan orang-orang disekeliling saya sentiasa tenang. Amin...

0 comments: